Verhuizen naar een nieuwe werkplek

      Reacties uitgeschakeld voor Verhuizen naar een nieuwe werkplek

Hoe verhuis ik zo efficiënt mogelijk?

Bij het verhuizen van werkplek of van locatie komen meestal erg veel zaken kijken. Gelukkig zijn er veel partijen die u hierbij kunnen helpen. Zo heeft een bedrijf vaak meerdere belanghebbende partijen en bijvoorbeeld een inventaris waar goed rekening mee dient te worden gehouden tijdens het verhuizen. Zo kan u het uzelf als bedrijf bijvoorbeeld niet veroorloven niet bereikbaar te zijn voor uw klanten of relaties tijdens een verhuizing. Kortom is het dus een lastige zaak die snel en efficiënt moet verlopen om zo min mogelijk negatieve gevolgen te ondervinden voor uw bedrijf. Ben u benieuwd geworden? Kijk dan eens hier naar partijen die u van dienst kunnen zijn met uw werkplekverhuizing.

Op welke zaken moet ik letten bij het verhuizen?

Er zijn binnen ondernemingen en bedrijven vaak erg veel zaken waar goed op gelet moet worden tijdens het verhuizen. Een bedrijf heeft immers vaak veel inventaris in bezit die alle tijdig op hun nieuwe plek moeten staan. Hieronder worden dan ook enkele handige tips gegeven die het verhuizen van uw werkplek gemakkelijker zullen maken.

Tip 1: Kijk goed waar uw inventaris uit bestaat

Voordat u gaat beginnen met het verhuizen van uw bedrijf of werkplek is het erg belangrijk om een goed beeld te hebben van waaruit uw inventaris nu precies bestaat. Zijn dit vooral bureaus en stoelen of heeft u bedrijf bijvoorbeeld een uitgebreid archief of grote en zware machines?

Dit zijn belangrijke zaken om rekening mee te houden aangezien het verhuizen van een grote productielijn meer tijd, geld en mankracht gaat kosten dan het verhuizen van een paar kleine bureaus. Kijk dus goed waaruit uw inventaris bestaat en bepaal op tijd hoe u deze gaat verhuizen naar de nieuwe locatie.

Tip 2: Overleg tijdig met uw werknemers

Niets is zo vervelend als het niet op de hoogte zijn van veranderingen in uw omgeving. Dit geldt natuurlijk al helemaal als het gaat om een verhuizing van uw werkplek. Zorg er daarom altijd voor dat u de verhuizing tijdig en goed communiceert naar uw werknemers. Op deze manier kunnen zij ervoor zorgen dat hun werkplek opgeruimd en gereed is voor verhuizing en komen zij niet voor verassingen te staan.

Tip 3: Hoe verhuist u uw IT-werkplek?

Een onderdeel van werkplek verhuizing waar met name specialistische kennis voor vereist is, is het verhuizen van IT-apparatuur zoals monitoren, laptops of computers. Er zijn tal van zaken om rekening mee te houden:

  • Het afkoppelen van alle bedrading
  • De apparatuur veilig verpakken en vervoeren
  • Het weer aansluiten en installeren van de IT-werkplek
  • Projectmanagement: hoe zorg je dat alles zo efficiënt mogelijk verloopt zonder dat de dagelijkse gang van zaken hier onder lijdt?

Uw eigen computer af- en aansluiten gaat nog wel, maar bij 50.000 werkplekken is dat een stuk complexer. Gelukkig zijn er diverse bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in dit soort logistieke IT diensten

Tot slot: Zorg voor een efficiënte nieuwe indeling

Denk als werkgever of leidinggevende op voorhand al goed na hoe u de nieuwe werkplek wilt inrichten. Als uw bedrijf bijvoorbeeld gebruik maakt van een enkele ruimte dan kan het handig zijn de werknemers en hun werkplek in te delen op functie. Op deze manier zitten de bepaalde afdelingen samen wat zal resulteren in een snelle en efficiënte communicatie.

U wil natuurlijk niet dat uw nieuwe werkplek al direct een ongeregeld en onoverzichtelijk zootje wordt. Denk daarnaast goed na over de indeling van de beschikbare ruimte, uit onderzoek is namelijk gebleken dat een efficiënte en ruimtelijke indeling zorgt voor een hogere productiviteit onder uw werknemers.