Knaapfashion
Image default
Business / Consumer Goods and Services

Internet marketing expert SMID IT aan het woord

Wat zijn de steunpilaren van SEO? Welke kernfactoren zijn nodig voor hogere posities in de zoekmachines? Deze vraag stelden we de mannen van SMIDIT. Het resultaat? Dat lees je hieronder.

1. Indexatie
Het begint allemaal bij een goed geïndexeerde website. Je website moet tenslotte eerst geïndexeerd worden alvorens deze überhaupt tussen de zoekresultaten terecht komt. Een goed geïndexeerde website gaat via een schoon robots.txt bestand, een sitmap.xml bestand en daarnaast schone en duidelijke code. Wanneer er teveel javascript in staat kan het zijn dat Googlebot de scripts niet leest en je pagina niet in de rankings terecht komt. Tenslotte kunnen noindex en nofollow tags ook indexering voorkomen.

2. Goede CTR’s.
Nu je pagina’s in de zoekresultaten terecht komen, moeten ze opvallen. Ze moeten onderscheidend genoeg zijn tegenover de competitie. Als je slechte meta titels en beschrijvingen hebt, klikt niemand op je website. Zorg dus dat ze een CTA bevatten, je waardepropositie duidelijk maken en ze zoekwoorden bevatten.

3. De juiste gebruikerservaring.
Nu is het zover dat je eindelijk een bezoeker hebt! Het is nu de kunst deze vast te houden en te sprankelen onder waarde. Dit doe je door duidelijk te vertellen wat je kan betekenen voor de bezoeker met je waarde propositie. Gebruik een goed (en responsive!) design. Ondersteun teksten met afbeeldingen.

4. Content.
Woorden zijn alles als het gaat om conversies binnenslepen. Spreek de taal van je doelgroep. Onderzoek alles wat er te onderzoeken valt over jou potentiële klanten. Zo krijg je het voor elkaar dat ze ook daadwerkelijk dat product online bestellen of ze het contactformulier invullen.

5. Techniek.
Je website moet op een juiste manier in elkaar zitten. De code moet goed leesbaar zijn door de zoekmachines. De website moet goed verbinding maken met de server en ook alle 2xx, 3xx en 4xx response codes moeten werken. Dit is vooral de achterkant/backend van de website. Erg technisch.

6. Laadsnelheid.
Deze factor wordt steeds belangrijk. Google heeft al AMP pagina’s geïntroduceerd. Dit betekent dat je website een pagina kan hebben waar bijna alle code van is afgestript. Zo laadt een AMP pagina zeer snel. Dit ziet er vaak nogal…. Akelig uit. Een kaal design omdat bijna alle CSS weg is. Je kan snellere pagina’s maken zonder gebruik te maken van AMP. Quick win: comprimeer afbeeldingen en maak gebruik van browser caching.

7. Linkbuilding.
Dit is de een van de grootste ranking factors van Google. Alle online marketeers weten wel over linkbuilding. Hier gaat het vooral om het verkrijgen van links van andere websites binnen je industrie. Het is de kunst om dus links te vergaren van al je partners. Sinds het begin is dit de magische troef van Google. Google ondervond als eerste dat links als het ware als ‘stemmen’ of ‘likes’ gelden voor het internet. Hierdoor rankt de website met de meeste stemmen dus het hoogst.

Hopelijk heb je wat aan al deze online marketing tips! Meer lezen? Klik dan hier.

http://www.smid-it.nl/